Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DestacadosRegional

En diciembre volvería a funcionar el tren Tacna-Arica

A fines de noviembre terminan los trabajos de mantenimiento de la línea férrea.

El gerente regional de Desarrollo Económico, Gonzalo Arias Ramos, señaló que en este mes de noviembre estarían terminando los trabajos de mantenimiento a las instalaciones del tren Tacna-Arica. Ante ello, se proyecta que para diciembre se realice la total reapertura de este servicio de transporte internacional, que aumenta la presencia de turistas chilenos en la Ciudad Heroica de Tacna.

El gerente detalló además, que alrededor de 50 obreros han venido trabajando en el lado peruano en el mantenimiento de vías férreas y del terraplén. Así también se avanzan las instalaciones eléctricas y las autorizaciones competentes ante el Ministerio de Transportes y Comunicaciones.

Gestiones ante el Consulado

Otros alcances que dio el gerente Arias Ramos son que solamente quedaría que el lado chileno sea culminado. A su vez, aclaró que de momento se estima que el tren tenga dos salidas diarias, siendo la primera aproximadamente a las 6 de la mañana y la segunda a partir de las 12 del mediodía (hora peruana)

Publicaciones relacionadas

Botón volver arriba